Wartość globalnej sprzedaży chipsów firmy PepsiCo przekroczyła 10 mld USD

150x110

W skład globalnego portfolio firmy PepsiCo wchodzą legendarne marki chipsów Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas .

 Firma PepsiCo ogłosiła, że chipsy ziemniaczane z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” („Banner Sun”) osiągnęły sprzedaż detaliczną o wartości ponad 10 miliardów dolarów rocznie, głównie dzięki marce Lay’s, niekwestionowanemu liderowi na rynku chipsów ziemniaczanych.

 „Słoneczna Wstęga” widoczna na opakowaniach wiodących marek chipsów ziemniaczanych, takich jak Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas stała się symbolem jakości na całym świecie. Ponadto, Lay’s i Walkers znajdują się wśród wiodących marek PepsiCo, z których każda generuje sprzedaż detaliczną na poziomie przynajmniej miliarda dolarów rocznie. Od 2000 roku ich liczba zwiększyła się dwukrotnie i obecnie obejmuje 22 linie produktów. 

 Ekspansja na rynkach międzynarodowych przyczyniła się do sukcesu marek chipsów ziemniaczanych firmy PepsiCo. Około 60% sprzedaży produktów ze „Słoneczną Wstęgą” pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Dziesięć kluczowych rynków to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Kanada, Hiszpania, Australia, Chiny, Meksyk, Holandia i Indie.

„PepsiCo koncentruje się na rozwoju największych marek artykułów żywnościowych i napojów. Sukces rynkowy udowadnia, że podejmowane przez nas wysiłki przynoszą efekty” - powiedział Salman Amin, dyrektor marketingu PepsiCo. „Dzięki produktom Lay’s, Smith’s i Sabritas, budujemy jedną z najsilniejszych marek, uwielbianych przez konsumentów na całym świecie. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania pracowników firmy PepsiCo - od rolników po osoby, które każdego dnia zajmują się produkcją, sprzedażą i dystrybucją naszych produktów” - dodał Salman Amin.

 Międzynarodowy sukces chipsów z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” możliwy jest dzięki:

 W Polsce „Słoneczna Wstęga” kojarzy się jednoznacznie z marką Lay’s, która towarzyszy polskim konsumentom już od 16 lat i jest niekwestionowanym liderem na rynku chipsów ziemniaczanych. Frito Lay Poland, dystrybutor chipsów Lay’s, podejmuje nieustanne starania, aby sprostać wymaganiom konsumentów, oferując coraz to nowe smaki i unikalne receptury:

Ponadto w marcu br. na polskim rynku pojawiły się cztery zupełnie nowe smaki: aromatyczna Holenderska Deska Serów, bogata Włoska Pizza Pepperoni, pikantne Węgierskie Leczo
i kremowe Polskie Kurki w Śmietanie. Konsumenci sami mogą zdecydować, który smak jest najlepszy biorąc udział w konkursie „Puchar Smaków Lay’s”.

 

 

O firmie PepsiCo

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów żywnościowych i napojów, ze średniorocznymi przychodami sięgającymi ponad 65 mld dolarów. Portfolio marek PepsiCo obejmuje 22 linie produktowe, z których każda generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay i Pepsi-Cola – wytwarzają setki pożywnych i smacznych artykułów spożywczych i napojów, które niosą radość konsumentom na całym świecie. Wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Performance with Purpose”. Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com  oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 Odwiedź PepsiCo na:

·         Twitter (@PepsiCo)

·         Facebook (@http://www.facebook.com/PepsiCoPolska)

·         PepsiCo Blogs

·         PepsiCo Press Releases

·         PepsiCo Multimedia

·         PepsiCo Videos